♥ βɛʓα cƖИƬΔ + ƧΔƳΔИǤ + мƖИΔƬ + ƧƲƘΔ ~
Sunday, April 1, 2012 | 11:26 PM | 0comments
Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia .

Hai ² , kali ni nak kongsi sikit dengan korang mengenai topik kali ni ~ Beza CINTA + SAYANG + MINAT + SUKA , korang tahu tak maksud kesemua tu ? 4 ayat tu lain maksud okay ~ nak tahu apa dy , jom baca yang ni
Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain ~ cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain ~ sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka
- Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain ~ suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain ~ minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu .

k dah baca , k faham tak tu ? tu sekadar perkongsian jer ~ sekadar pengetahuan , tak usah lah percaya 100% k ~ amek 98% jer , ikut korang lah , hehe

k sampai sini saja dulu yee ~ t eyna wt entry lain pula , k bye + takecare + salam ~

OlderNewer